onsdag, mars 18, 2009

Let the sunshine in!

Gårdagens klagoinlägg gjorde tydligen verkan. Redan på eftermiddagen sprack himlen upp. I dag skiner solen med vad som synes outtröttliga strålar. Och jag med!
På redaktionen vifflas det i alla hörn och folk säger gång på gång att det är vår. Det är nästan att de tar glädjeskutt faktiskt.

I kväll ska jag för övrigt på kurs. Webbkurs med Röda Korset. Känns som om jag kommer att lära mig jättemycket. Fast då är jag väldigt ironisk.
Och i går kväll började pojkvännen (med mig som assistent) att lägga klinkers i tvättstugan.

Också kan jag berätta att jag försökte fota snöskulpturerna längs med vägrenarna när jag körde bil i morse. Det gick som synes alldeles strålande. Ha!

Ja alltså, det är de jag ringat in med rött som är skulpturerna. En säl och en pingvin, ser ni väl?

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

haha!

malin sa...

Klockrent! Fast i min värld ser den till höger ut som en sparvhök. Eller någon motsvarande rovfågel. Inte kråka i alla fall.

Matilda sa...

Pigvin Malin, pingvin! Inte kråka.

Anonym sa...

Vår, ja!! Härligt. Dagens väder ger en lätt vårkäsnlor.

Idag under promenaden såg jag orm också. Låg så fint i dikesrenen så...måste väl klassas som ett vårtecken om något???

Kram från oss

Matilda sa...

Erica: Görhärligt är det! Ormar är absolut vårtecken!