torsdag, mars 12, 2009

Hänt på huset

Photobucket
Det händer snabbt när man vill. Och när det är mindre bråte som är i vägen.
Sedan hallgolvet blev klart och trappan till övervåningen kom på plats har det gått fort framåt.

Pojkvännen har lagt in golvet i sovrummet, som synes på bilden ovan. Han har också lagt in golvet i ”gången”, kaklat färdigt väggarna i badrummet, så gott som lagt allt golv i badrummet och bastun, börjat kakla vid tvättstugan och jämnat till golvet i tvättstugan så att vi kan lägga klinkers. Han är duktig han!

Själv har jag spacklat lite på ställen där det har behövts fyllas i och grundmålat gången. Inte riktigt lika mycket, men å andra sidan har jag 1) jobbat kväll 2) lagat mat alla dagar.

Och i morgon åker jag till Ikea och handlar badrumsspeglar, ett extra paket golv (likadant som på bilden) för den 30 centimeter långa biten som saknades. Och en massa annat småkrafs som lär behövas.
Nu ser jag ännu mera ljuset i tunneln. Åh vad jag längtar!

7 kommentarer:

mamaMill sa...

Va kul! ;)

Anonym sa...

Va fint de blir..va roligt de är när man börjar se mera framsteg och fädigt resultat..kämpa på!
kram

Anonym sa...

När jag såg huset var de bara väggar och tak. roligt att se hur arbetet går framåt.

Kicka

Alexandra sa...

Vi MÅSTE verkligen komma och kolla nångång. kram

Matilda sa...

Mille: Skitkul! =)

Lina: Det blir nog bra tillslut. Skönt att allt börjar bli mer och mer färdigt.

Kicka: Då måste du komma hit och titta igen! Du lär inte känna igen dig!

Alexandra: Det måste ni absolut!

Anonym sa...

Himmel vilka läckra tapeter, avundsjuk:-)

Matilda sa...

Millen: Haha, tack.