fredag, mars 06, 2009

Nu behöver jag semester

Den här veckan har varit sinnessjuk. Har haft så himla mycket att göra från dess att jag gått upp tills jag gått och lagt mig.
Har ställt klockan tidigt trots att jag jobbar kväll och ägnat dagarna åt att laga mat, baka kakor, tvätta i mändger, reda upp här hemma, välja kakelfog, åka och klippa mig, tanka bilen, handla och en massa annat. Inte en lugn stund.

Och på jobbet har det varit likadant. Har nästan kastat i mig middagen för att hinna göra allt jag ska göra innan deadline. Och har varje kväll ändå gått hem med hälften av jobben ogjorda. Precis så där jobbigt ångestskapande.

I går var det värst. Stressade på morgonen och stressade på kvällen. Bevakade ett viktigt möte på kvällen och satt och skrev medan jag lyssnade. Tur att simultanförmågan funkar. Väntade på ett beslut som aldrig kom – satt där till halv tolv på natten. Skulle ha slutat klockan tio.

När jag sen kom hem var jag så uppe i varv att jag absolut inte kunde sova. Hade vrålont i övre delen av magen (vilket skriker magkatarr) och var så jävla hungrig.
Tror jag somnade vid två först.

I dag är jag ett vrak. Sitter i morgonrock och försöker samla kraft att äta frukost och så småningom ta mig till jobbet. Sista dagen innan semestern. Den kunde inte ha kommit mer lägligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, ska du ha semester??? Låter som att det kan göra gott just nu...:-)

Sorry att jag inte svarat på ditt mess, heller. Men som du redan vet så dyker vi upp nån gång där runt angivna klockslaget imorn. Ser SÅ fram emot imorgon kväll :-)!!

Kram o ses imorn

Matilda sa...

Jepp, hela nästa vecka! Det kommer att göra susen ska du se!
Och så skoj att ni kommer! Ses då!