onsdag, mars 25, 2009

Inte lika trött längre

I går morse slog det mig att jag sällan är trött numera. Inte sådär trött som jag var när jag jobbade som nyhetschef. Det slog mig att jag aldrig (nåja, sällan i alla fall) gnäller över att jag är trött slut och helt färdig, som förut.
Och det känns underbart!

Men det verkar som om jag aldrig borde sagt det. I går somnade jag sittande i soffan. Sittande! Dödstrött med andra ord.
Och just nu är jag helt utmattad. Men det beror inte på trötthet så vitt jag vet. Jag har just skrivit en av de obehagligaste artiklar jag någonsin skrivit och känner mig tom på grund av det. Ibland är man mindre glad över att vara journalist.

2 kommentarer:

Milla sa...

När det känns som jobbigast måste man gräva djuo ner och komma ihåg allt det där roliga. För visst trivs du som journalist? Du skriver bra i alla fall. Ha det bra och sov gott i natt;) Milla

Matilda sa...

Men du missförstod mig nog. Det var inte jobbigt på jobbet, det var bara otroligt ansträngande att skriva om en obehaglig sak som krävde massor från min själ och mitt hjärta.
Du får läsa i morgon så kanske du förstår. Och förstår varför jag var mindre glad. =)

Och ja, jag trivs super.