fredag, mars 27, 2009

Min pojkvän är söt

Min pojkvän är ganska olik mig. På vissa vis. På andra vis är han väldigt lik mig (som till exempel: dålig på att städa, extremt impulsiv, dåligt morgonhumör, dåligt tålamod, dålig på att planera, nästan alltid glad).

En sak som vi inte har gemensamt är musiken. Jag lyssnar på ledsam pop, hård punkrock, funk och rock. Han lyssnar på country, populärpop och ibland på dansband.
Vi slåss så gott som varje gång det spelas musik hemma.

I alla fall ska dansbandet Larz-Krizterz, eller hur många z de nu har i namnet, spela på en färja i helgen. Och redan i onsdags undrade pojkvännen om inte vi, bara han och jag, skulle åka på kryssning och lyssna på dem. Eller egentligen mest för att pojkvännen ville dansa bugg, som förövrigt är ytterligare ett intresse vi inte delar.

Men otacksam som jag är över hans söta initiativ blev svaret nej, nej, nej. Med motiveringen att jag skulle DÖ om jag tvingades lyssna på dansbandsmusik en hel kväll. Jag vet av erfarenhet eftersom jag följde med honom på dansbandsgala tidigare i våras.

Men nu börjar jag få dåligt samvete. Söta pojkvännen ville hitta på något roligt med bara mig. Det är ju jättegulligt av honom. Och så kom jag och grusade alla hans förhoppningar på det mest elaka sättet.
Söta pojkvännen, förlåt. Jag kommer gärna med dig på kryssning i helgen. Dansband till trots.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland får man nog offra sig.
Det kan ju bli himla mysigt och skoj ändå :) Du kan ju iallafall le lite åt alla som dansar och diggar till musiken.

Anonym sa...

*grrr* Matilda!!! Sånt där borde det vara lag på att man inte får göra - tacka nej till gulliga initiativ från pojkvänner!! ;-)

Åk iväg på kryssning bara ni. Se D djupt i ögonen o strunta i musiken ;-). Köp lite godis o njut bara.

Kram från oss :-)

Milla sa...

Han är en omtänksam människa och verkar vara en bra pojkvän. Och hur kan man bara säga nej till Larz Krizterz. Om bara min man skulle kunna komma på något sådant. Du om ni nu far så tar jag tacksamt emot rappolrten hur det var, med bilder gärna. Ha det så roligt. Milla

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jo men det är väl det det handlar om - kompromisser! Nästa gång följer han säkert med dig på makeupkurs - eller? ;-)

Alexandra sa...

Vore tacksam om min karl över huvudtaget kunde hitta på något för oss två nångång... har nog hittat den mest oromantiska person i hela världen! Och ja, nu är jag irriterad!!! kram på dig i alla fall

Matilda sa...

Sofie: Visst är det så. Men nu blev det ingen kryssning trots allt.

Erica: Man får visst göra så! ;P
Pojkvännen tar ganska många söta initiativ så jag vet att jag inte går miste om något. =)

Milla: Han är omtänksam och en bra pojkvän! Och söt, som sagt.
Har ingen rapport till dig eftersom vi aldrig åkte.

Nilla: Make-up-kurs? Hahaha! Jag tvivlar på att varken han eller jag skulle gå på en sådan kurs! =)

Alexandra: Det tror jag inte du har gjort! Alla människor visar bara uppskattning på olika sätt. Kram tillbaka!