tisdag, mars 17, 2009

Kråkor, krokodiler och pissväder

Jag vaknade glad. På första alarmet till och med, vilket är väldigt ovanligt och brukar innebära en god start på morgonen.
Men när jag gick ut genom dörren och möttes av äckligt duggregn, dimma och en värld av grått som smält ihop till en enda äcklig sörja av grådaskighet blev humöret sämre.

Fy fan vad det är tråkigt väder. Det är riktigt novemberväder.
Och det värsta är att jag blir så påverkad av det. Jag blir också en grådaskig sörja och hjärnan är dimmig. Bläk.

Det enda som gjorde min bilfärd till jobbet lite roligare var de figurer som formats av smutssnö längs vägrenen. Som små konstverk av gamla avgaser, grus och smutsig snö.
Det var duvor, små babygrisar, en tax, kråkor och en krokodil. Ska baske mig fota dem på vägen hem.

Inga kommentarer: