söndag, mars 29, 2009

Målat på bygget

Jag är vitprickig. Hela ansiktet, hela armarna och hela håret. För att inte tala om min tröja. Har nämligen tillbringat i stort sett hela dagen på bygget med att måla.
Nu är hela hallen och båda ”gångarna” målade minst en gång med grundfärg. En ”gång” är målad två gånger.

Detta betyder att det behövs en omgång till med grundfärg i en ”gång” och i hallen och därefter förhoppningsvis bara en gång med den riktiga färgen. Sedan är alla väggar klara utom lilla toan som vi inte gjort något åt.

I går gjorde pojkvännen dessutom klart golvet i tvättstugan. Nu ska det bara fogas så är allt golv också klart. Utom lilla toan då ...
Och efter det är det målning av fönstersmygar, att sätta upp fönsterfoder, köpa, måla och sätta upp golvlister och så vattendragning och att dra elen klart.

Sen sen ... bor vi där typ. Men det lär ta ett bra tag till.

3 kommentarer:

LinaÖ sa...

hej!!vi var dit i Lördags och tittade lite..va fint de blir och hur långt ni har kommit.jonas skulle komma nån dag och dra lite el.ha en bra dag!

Sofie sa...

Åh, jag tycker ni har kommit jättelångt! Det är lite skillnad sen jag var där och tittade sist :P
Det går ju framåt :)

Matilda sa...

Lina: och då har du ändå inte sett efter att jag målade i går. Det blev skitstor skillnad efter det!

Sofie: Ja, det har hänt endel sedan dess... Du får komma och glo nästa gång du är över!