tisdag, mars 10, 2009

Bakis för tredje dagen?

Pratade med J i går som fyllde 40 år. Han var ”kemiskt bakfull” som han kallade det. Det är andra dagens bakfylla då man är trött, slut, lite halvt illamående och kroppen försöker bli av med allt gift man proppat i sig.

I och med att jag festade till söndag morgon ansåg han att min kemiska bakfylla skulle komma i dag, på min födelsedag, precis som det gjorde för honom.
Och i går skrattade jag åt det.

I dag gör jag inte det längre. Just nu mår jag så illa så illa att bara tanken på muffinsen i köket får mig att vilja kräkas. Och tanken på vispad grädde som jag ska garnera tårtan med får mig att må ännu mer illa.
Kort sammanfattat: Jag mår skit.

Jag är hungrig som en varg men vill inte ha något att äta. Jag är trött och helt såsig i hjärnan. Har en begynnande huvudvärk och skulle helst av allt ligga på soffan och kolla på dålig tv hela dagen. Bläk. Förstår inte ens hur jag ska kunna ta mig till affären och titta på all mat.
Ska det vara så här?

8 kommentarer:

mamaMill sa...

Är du gravid? *lol*

Matilda sa...

Haha! Om jag inte visste bättre skulle jag också misstänka det. Och det är väl för tur, jag söp ju så mycket att jag är bakis i tre dagar, skulle inte varit bra för en eventuell baby. =)

Anonym sa...

Tredje dagen bakis till trots..Grattis på födelsedagen!! Jag tycker det är härligt att du festar till kl 10, starkt måste jag säga.

/Marika

Anonym sa...

Grattis! :)
Och ipren är din bästa vän :)

Jessica sa...

Grattis på födelsedagen! Du är ju bara tonåring ännu! Själv är jag ju mycket äldre, blää. Kramar från oss!

Anonym sa...

GRATTIS igen från oss!!
Vi SKA gratta dej ordentligt snart, men ikväll blev det liksom bara för mycke på en gång :-(

Hoppas du mår bättre imorn, ändå!
;-)
Kram från oss

Sofifi sa...

Man får ta och gratulera på födelsedagen!

Matilda sa...

Marika: Du ser, jag kan festa till tio! =) Att jag mår dåligt i flera dagar efteråt är en annan femma...

Sandra: Tack!

Jessica: Tack! Om jag är tonåring är väl du det också? Eller?

Erica: Tack igen. Så där är det ibland. =)

Sofifi: Tusen tack!