onsdag, mars 18, 2009

Humorn är skyhög, som vanligt

Hihihi. Skrattade just så jag storknade. Kollegorna var dock inte riktigt lika roade. De sa åt mig att jag skulle gå hem och lägga mig. Förstår inte varför.

Här på tidningen kallar vi de små texterna på förstasidan för puffar och brukar döpa dem till typ barnomsorgspuff, skolpuff, flygpuff ... ja, ni hajar.
I alla fall hade en kollega skrivit en puff om ett bolag som heter Paf, en paf-puff alltså. (Redan nu börjar det bli roligt om ni inte förstod det.)

Och då sa jag att han hade glömt piff. Hahaha! Paf-puff-piff!
Eller om han skulle skriva om paf och piff och puff så skulle det bli paf-piff-och-puff-puff. Haha! Ni ser det roliga va?



Nu går jag hem och lägger mig.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

Jag skulle också skrattat :) Men så är jag trött också haha!

Matilda sa...

Du ser! Du är lika trött som jag! Och har lika höga humor! =)

Anonym sa...

=) otroligt kul! han borde ju även ta o lägga till binke bane koffe lane...

Matilda sa...

Men Jeppe, det passar ju inte med piff och paff och puff! Påff, pyff och pöff däremot. Då hade det blivit ÄNNU roligare... eller kanske inte. =)