torsdag, mars 31, 2011

Ingen jävla rise and shine direkt

Jag skulle gärna skriva att allt är så jävla vansinnigt roligt, att livet leker, att jag har så mycket energi och yada yada. men jag skulle ljuga så inåt helvete.
Jag känner mig mest låg, egentligen utan anledning. Är lite smågrinig och har fått höra att jag var det på jobbet också. Men det är liksom den helt sinnessjuka tröttheten som talar, inte jag.

För sinnessjukt trött är jag. Jag har gått och lagt mig typ vid tio varje kväll den här veckan. I måndags ännu tidigare. Och somnar så gott som på en gång.
Jag går som i dvala hemma och orkar inte göra någonting. Och gör jag något går det bara åt skogen ändå. Som när jag rökfyllde hela pannrummet när jag skulle vara duktig och elda. När pojkvännen öppnade dörren såg han inte ens pannan som står en och en halv meter in. Så nu vågar jag mig knappt på att försöka elda igen.

Jag vill egentligen bara ligga under en filt just nu så varken jag själv eller någon annan kommer till skada. Eller bara ligga i badet. Men det betyder ju att jag måste elda först ...

8 kommentarer:

Ojsan sa...

Skriver under på det där. Trött, nedstämd, grinig, allt man försöker sig på går åt helsike. Check. Precis nyss tövlade jag handen i dörrposten så jag nästan stukade fingrarna. Bara en sån grej.

Matilda sa...

Vad är det med den här våren egentligen?!

S.W sa...

Ursäkta mig för att jag är en tjatmostertant - men äter du ordentligt!!!??? För allt som ekar i mitt huvud är brist på mat, framförallt brist på järn.

Knapra så mycket bladgrönsaker du kommer åt, allsköns sallader och spenat och broccoli och överlag färska råa grönsaker nån vecka så ska du se att du blir pigg som en liten hamster.

Matilda sa...

Jag tror inte jag har brist på något. Käkade till och med broccolisoppa till lunch i dag. Och brist på mat har jag inte eftersom jag då skulle ligga som en liten blöt fläck på golvet och frusta och pusta. Jag har åt helskotta för snabb ämnesomsättning förstår du och måste fylla på med energi minst var fjärde timme.
Men jag kanske kan ha brist på någon vitamin eller så. Ska genast leta upp multitab och knapra i mig. Och en morot också för säkerhets skull. Tack för omtanken!

matilda.n sa...

för mig brukar järndepåerna va slut när jag är så där fruktansvärt obeskrivligt trött (HB kan va bra, men depåerna slut ändå...) så håller det i sig så tycker jag iaf du ska ta ett blodprov o kolla upp sånt.. man ska inte känna sig totalt slut!

Matilda sa...

Tack för omtanken. Är det inte bättre efter helgen ska jag fasen kolla upp det. Tills dess ska jag knapra vitaminer! Hihi.

Fia sa...

En lite tröst, du är inte ensam om tröttheten. Kan jag säga=)
I våran familj just nu lider vi av enorm trötthet och morgnarna är förstås då det märks mest.
Det måste vara våren tror jag, hjälper inte att gå tidigare i säng, men det skadar ju inte att slänga i sig lite vitaminer=)
p.s och det där med pannan=) de lever nog sina egna liv ibland, ge inte upp på den, du får ju härliga bad efteråt=) Kramen Matilda!!

Matilda sa...

Fia: Det måste ju vara våren, jag förstår inte annars vad det kan vara. Å andra sidan brukar jag inte bli trött på våren så det är lite skumt ...
Nåja, hoppas ni piggar på er också! Kram!