torsdag, mars 17, 2011

Matkomedrömmar kanske?

Åt så inåt helvete med sushi i går. Vi var fyra små tjejer och vräkte i oss för åtta typ. Blev lite skrämda när vi konstaterade hur jäkla mycket vi egentligen hade ätit. En stor kastrull med ris, två paket med nori, 300 gram lax, lika mycket räkor, en hel gurka, två avokadon och två burkar syltad ingefära. Mycket imponerande.

Om det stora intaget hade något med det att göra vet jag inte, men jag drömde fruktansvärt sinnessjukt i natt. Om flygplan, sängar som flyttades runt, prinsessklänningar och att jag hade jag fullt med svart hår på bröstet. Någon som vågar sig på en tolkning?

4 kommentarer:

S.W sa...

Att drömma om flygplan står oftast för att ta risker inom ett nytt område i livet, men det beror lite på vad flygplanet 'gjorde' och hur du kände inför det.
Att drömma om sängar är högst symboliskt och visar hur vi ställer oss i subtila relationer och reaktioner. Här är det relevant att veta om du var i sängen och/eller om det var du som flyttade på den för att kunna tolka korrekt.

Det mörka håret på bröstet representerar dels din manliga sida, och din omedvetna attityd till den sidan hos dig själv. Manligt i det här fallet som den delen av dig som ger riktning, sätter mål och kurs.

Prinsessklänningen är ett frågetecken. Vad den respresenterar beror på vilken färg den hade, om du eller någon annan hade den på sig, var den ny, gammal, trång, opassande för den övriga miljön, för stor, om den tillhörde någon annan, var trasig osv.

Matilda sa...

Men oj! På riktigt en tolkning. Kul!
För att förtydliga så satt jag i planet, eller större delen av drömmen försökte jag faktiskt hinna i tid till det. Sedan satt jag i det och flög.
Sängarna flyttade mina föräldrar på. När jag skulle gå och lägga mig fanns alltså inte sängen där den brukar, utan i vardagsrummet.

Håret på bröstet kan mycket väl ha med min manliga sida att göra. Jag funderar just nu väldigt mycket på vad som anses vara kvinnligt och manligt och hur jag inte passar in i den stöpta rollen.
Och prinsessklänningen har nog egentligen helt enkelt med att jag ska sy en prinsessklänning av en gammal gardin och att jag pratade om det i går kväll.

S.W sa...

Då säger ju det sig själv; du försöker hinna med alltså känner en viss stress över risker i ett nytt projekt men när du väl kommit på planet, det vill säga helhjärtat gått in i det kan du bara åka med.

Säng-flyttandet får jag fundera lite mer på. Tror det är viktigt. Återkommer.

Matilda sa...

Fasen, det är ju lite kul det här med drömtydning ju. Även om jag normalt sett är grymt skeptisk.