tisdag, mars 22, 2011

Tjollahopp tjollahej tjollahoppsansa

I dag är jag glad. Sprudlande glad. Har ingen speciell orsak egentligen utan bara allmänt. Nöjd liksom. Över flera småsaker:

• Jag skrattar på jobbet och skriver för att det är kul. Och skojbråkar med mina kollegor. Mycket roligt.
• Och så ska jag bli megablond i dag. Känner för förändring men trivs så bra med både frisyr och färg just nu. Så lite blondare blir alltså lite bättre.

• Det slaskar ute och ingen är gladare än jag. När jag gick hem från ett jobb tidigare i dag hoppade jag i snöslasket. Klafs klafs, snart är det vår! Wo-fucking-ho!
• Jag har nya pjucks. Liten glädje är också glädje.

• Jag har inspiration och lust att skapa. Sug efter att klä om den där fåtöljen som stått i källaren i tre år typ. Sug efter att vara kreativ. Blev ruggigt inspirerad när jag var på en utställning som folkhögskolan hade gjort. Fick sug efter att både måla, skapa i keramik och fota. Och att gå på folkhögskola igen! Saknar den ständiga kreativiteten och inspiration man får av sina klasskamrater.

4 kommentarer:

Ojsan sa...

Haha, jag läste att du ville gå på FÖRskola igen. Förvisso kunde det vara skoj det också!

Matilda sa...

Jag har aldrig gått på förskola så jag vet inte. Gick hos dagmamma och sedan några timmar på lekis.
Men säkert skulle det ha varit kul också. Leka hela dagarna liksom, ungefär som folkhögskola alltså.

Anonym sa...

Matilda: Lekis ÄR förskola....

Matilda sa...

Jaja, okej då. Tänkte bara på dagis när jag såg ordet förskola, eftersom det är det alla vill att man säger i stället för dagis. Men det är ju klart att lekis också är förskola, my bad.