fredag, mars 18, 2011

Nu är det vår! Eller inte?

I morse bestämde jag mig för att det är vår. Jag har skinnjackan på mig, mina jeans med lufthål (sönderslitningar med andra ord) och boots i stället för vinterkängor. Jag riktigt skuttade till och från bilen i dag, glad över att kunna gå utomhus utan att vara påpälsad som en Michelingubbe. Och så behövde jag inte ens skrapa rutorna i morse. Fatta lyckan!

Det jävliga är ju att jag precis hörde väderprognosen. Fem till tio centimeter snö väntas komma i dag. Jag säger det igen – jag gillar inte ödets ironi.

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Det snöar. Men idag har det ju inte ens varit varmt ute?! Att du inte premiärat nån av de soliga dagarna innan ^^

Matilda sa...

Jag borde ju haft premiär tidigare i veckan, jag inser det. Men så där är det. Det snöade ju i alla fall inte förrän på kvällen, så jag klarade mig. Alltid något.