måndag, mars 21, 2011

Loppisfyndade nere i källaren

Ibland älskar jag att vi har flyttat flera gånger och att det alla gånger, fram till nu, har varit rätt trångbott. Det betyder nämligen att det finns massor med grejer i lådor i källaren som innehåller allt från leksaker från barndomen till porslin som vi fått/ärvt/köpt/snubblat över och inte har rymts i de få köksskåpen i lägenheterna.

Att rota i lådorna där kan nämligen ge oväntade och bortglömda fynd. I dag gjorde jag en rajd och hittade bland annat de här irish coffee-glasen. Sex stycken helt oanvända. Perfekt eftersom våra gamla har gått sönder.
Photobucket
Och så hittade jag de här helt ljuvliga djupa tallrikarna. Skulle de ha varit blåa och flata skulle de har varit mina drömtallrikar. Jag har en thing för det här mormorsmönstret nämligen. Så fint.
Photobucket
Så nu ska jag laga soppa i veckan så jag kan inviga dem.

2 kommentarer:

Linn sa...

Jag DÖR på tallriken! Den dagen du tröttnar ringer du mig direkt. Direkt, sa jag.

Matilda sa...

Jag tröttnar nog aldrig tyvärr. Gillar dem skitmycket. Undrar vem vi har fått dem ifrån och när? Och framförallt: Varför har jag inte hittat dem tidigare?!