fredag, mars 04, 2011

Dagens loppisfynd

I dag har jag varit på loppis med L och lille R. Den var i ärlighetens namn sisådär. Det fanns mest barnkläder och slitna tjejkläder, vilket ingetdera tilltalar mig.
Men jag lyckades fynda lite ändå.
Photobucket
Först köpte jag en gul plastram som ska få en bild i sig lagom tills jag lyckats få min fotovägg i skick. Det vill säga när trappen till övervåningen är klar, för där ska den sitta.
Photobucket
Sedan lyckades jag hitta saker att fylla de tomma hyllorna med. Söta glas för likör, som vi faktiskt inte har haft förut. Lite dyra för att vara loppis, men skitsamma. Jag gillar dem ju.
Photobucket
Och så köpte jag något jag aldrig trodde att jag skulle köpa: En rosa fluffig 80-talsgardin med dubbla volanger, kappa och krusidulliga omtag!
Men lugn bara lugn, jag ska inte hänga upp dem. Jag ska använda dem till något helt annat. Vad får ni se senare.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Gillar glasen skit mkt! Ska du sy en klänning av det rosa tyget? Ses snart! Puss!

Matilda sa...

Jag gillar också glasen mycket! Och nej, det blir ingen klänning, men nästan.
Ja! Snart ses vi! Puss!