tisdag, september 07, 2010

Starstruck

I helgen var ju jag i Stockholm. Det var så himla fint på så många sätt. Fint sällskap, fin shopping, gott vin och god mat. Och så där ni vet.

På lördagen, efter en sen vinlunch på en creperia på Söder, gick jag och kompisen till Brunogallerian för ytterligare ett glas vin. Det visade sig att de hade treårsjubileum och skulle ha megakalas där på kvällen. Några höll på och riggade med ljud och ljus, andra bar bort bord och stolar. På scenen stod en man och testade mixerbordet. Jag tyckte att han såg bekant ut och konstaterade ganska snart att det var Adam Tensta.

Med sig hade han två andra killar som också höll på att testa ljudet, mixerbordet och allt sådant. En av dem kom fram till oss och frågade om vi skulle dricka någon till öl lite senare. Ja, svarade vi. Och så frågade han om vi kände för att göra det där, i Brunogallerian. Kanske det, svarade vi. Så skrev han upp oss på gästlistan för kvällen.

Så gick han till de andra killarna, ställde sig på scenen och körde en av de låtar som för kanske två veckor sedan hamnade på min Spotifyspellista. Jag dog.
Som den icke-stockholmare jag är kunde jag inte låta bli att bli lite starstruck. Så jag smygtog en bild.


Det här är låten. St. John's Dance med The Plot.

Killen som börjar rappa typ 2.30 in i låten var han som bjöd in oss. Fast vi gick aldrig tyvärr. För då satt vi och svullade middag.

Inga kommentarer: