onsdag, september 01, 2010

Jaha, en lista

Eftersom typ merparten av bloggarna jag läser kör den här listan gör jag det också.

10 FAVORITER
Färg: Grönt! Allt som är grönt är fint. Får hindra mig från att inreda alla rum gröna. Fast på kläder är det just nu 80-talsfärgen kornblå.
Mat: Just nu vad som helst med pepparrot.
Band: Hoffmaestro. Och Red hot, som vanligt.
Film: Svårt. Har ingen favorit just nu, men brukar svara ”De usual suspects” och liknande filmer som gör att man omedelbart vill se om dem.
Bok: Fullkomligt omöjligt att säga. Särskilt nu när jag inte varit i ett läsflow på ett halvår.
Sport: På tv är det hockey. Om jag måste utöva någon själv blir det nog ... klättring.
Årstid: Våren. Utan tvekan.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Saltlakrits eller choklad.
Tid på dygnet: Förmiddagen, då är jag mest effektiv.

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Seg men glad. Ledig dag.
Smak: Ingen. Har inte stoppat något i munnen sedan jag vaknade.
Kläder: Blå morgonrock som jag har lovat slänga eftersom den är så urblekt och sladdrig. Men det går inte, den är så jävla skön.
Bakgrund: Morgonpasset i P3 och torktumlaren.
Nagellack: Inget faktiskt. Har varken orkat måla eller klippa naglarna på flera veckor.
Tid: 10:41.
Omgivning: Vardagsrum/kök. I en knut finns datorn.
Irritationsobjekt: Vädret.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nej inte dejtdejtat i ordets rätta bemärkelse i alla fall.
Brutit mot lagen: Ja, varje morgon på väg till jobbet i bilen. Plus lite annat.
Blivit arresterad: Nope.
Badat naken: Ja. Någon gång i vattnet, men frekvent i badkaret.
Varit med på tv: Knappt. Någon gång har jag varit med på lokaltv från presskonferenser där jag också varit. Och en gång i min ungdom blev jag intervjuad angående en omstrukturering på vår gymnasieskola.
Kysst någon du inte känner: Oja.

3 PERSONER

Du kan berätta allt för: Pojkvännen, Tesa och mina systrar.
Du tycker om: Bara välja tre? Omöjligt. Jag väljer i stället tre grupper: Mina vänner här, mina vänner hemhemma och min familj.
Du inte gillar: Jag brukar gilla de flesta faktiskt, så tråkig är jag. Men det finns vissa politiker och andra viktigpettrar som jag stöter på i jobbet som jag har lite svårt för.

2 VAL
Kaffe eller te: Te på morgonen och resten av dagen kaffe.
Vår eller höst: Vår såklart. Hatar hösten och mörkret som kommer med den.

1 ÖNSKAN
Att jag skulle ha lite mer energi just nu. Och fred på jorden. Haha.

Inga kommentarer: