fredag, september 24, 2010

Säg det med en kuk

När jag gjorde om blogghuvudet fastnade jag i att knarka typsnitt. Var på en sajt och laddade ner det ena roliga typsnittet efter det andra. Varianterna är oändliga och det är skitkul att leka med dem.
Sedan jag började redigera då och då på tidningen har intresset för typsnitt blivit större. Att det inte bara spelar roll vad man skriver utan även hur. Och ibland kan man säga det man vill ha sagt bara genom att skriva det med rätt typsnitt.

Hur som helst. I alla fall hittade jag det här typsnittet som var lite ... Ja, vad ska man säga. Annorlunda?

Nu ska jag bara fundera ut ett bra tillfälle att använda det.

6 kommentarer:

Mille sa...

HAHA!

Tesa sa...

hahahaha snyggt!

Åsa sa...

gu va kul! var hittar du typsnitt att ladda ner?

Matilda sa...

Eller hur var det snyggt!?
Åsa: Här bland annat: http://www.dafont.com/

Frippe sa...

Jag kör själv alltid med Cuntsure när jag producerar mina reklamalster.

Matilda sa...

Haha, ja det var himla väntat Frippe. Vill förresten gärna se bildprov på Cuntsure. Tack.