lördag, januari 02, 2010

Året som gått, den fullständiga listan

Årets fundering: Var gjorde jag av alla tankar innan jag skaffade en blogg?
Årets sjukdom: Glömska. Hela året har jag lidigt av att vara disträ, glömsk och förvirrad. Hoppas på bättre hjärna 2010.
Årets baby: Många härliga barn har fötts under året, men eftersom jag är partisk måste årets baby bli min älskade systerdotter Zoë:
Photobucket
Årets resa: Den mentala. Under 2009 har jag gått från att vara på vippen att bli utbränd med magsår och svår ångest till att bli en mera hel människa som mår bättre både fysiskt och psykiskt.
Årets ärligaste: När jag valde att öppna mitt innersta på ett sätt jag tidigare haft svårt för. Och mådde riktigt bra efteråt.
Årets maträtt: Utan tvekan koras pizza. Fråga mina arbetskamrater!
Årets bästa inköp: Den gigantiska gamla byrån som jag fortfarande är löjligt kär i.
Photobucket
Årets noja: Min vana trogen är det åldern som jag ojat och frustat över. Senare på året har ångesten dock släppt lite.
Årets felskrivning: Ett p på fel ställe kan göra stor skillnad. På andra plats min skaddjursgryta vars felskrivning jag upplystes om först senare.
Årets förhållande: Ja, inte är det mitt och pojkvännens i alla fall.
Årets baksmälla: Det måste vara den här baksmällan efter det här kalaset. Den varade i tre dagar. Usch!
Årets favoritbild: De blommande äppelträden:
Photobucket
Årets dåliga humor: Min.
Årets utseendemässiga förändring: Att jag tog bort ringen i näsan. Liten grej men stor för mig.
Årets bästa natt: Första natten i huset.
Årets mest lästa inlägg: Det är tydligen inte bara jag som inte kan de där datoruttrycken. Det här är det mest lästa inlägget på min blogg under 2009. På andra plats kommer det här inlägget. Folk är så himla förutsägbara.
Årets sommardag: Då jag och pojkvännen besökte ladugården:
Photobucket
Årets arbete: Att bygga hus. Kommentarer överflödiga.
Årets kärleksöverraskning: Att pojkvännen faktiskt gillar mig, trots allt.
Årets bästa, alla kategorier: Huset blev ”färdigt” och vi flyttade in. Helt klart årets i särklass bästa glädjeämne.
Årets bästa vecka: Den veckan då mamma och pappa kom hit och det blev sommar på riktigt. Förutom sol och bad fick vi en massa gjort.
Årets snyggaste: Klänningen to die for:
Photobucket
Årets bästa bok: Det måste nog vara En himmel för Elliott. Just då när jag läste den berörde den mig djupt.
Årets dröm: Det måste vara då jag hann med en hel del innan jag ens vaknade. Och för er som undrar, ja jag berättar gärna om mina drömmar. Hur ointressant det än är.
Årets bröllop: I år var jag bara på ett så valet var ganska enkelt. Det kunde dock ha tillbringats på ett lite roligare sätt. Jag var fruktansvärt sjuk och hade tappat rösten.
Årets klipp: När jag blev med lugg:
Photobucket
Årets mest oväntade: Att felvända trosor har en magisk effekt.
Årets seriösaste inlägg: Det har inte varit gott om de seriösa inläggen i år. Seriösast blir därför inlägget om krig där jag för en gång skull skrev något annat än trams.
Årets knark: Red hot chili peppers.
Årets roligaste helg: Tjejhelgen i Stockholm måste det vara. Stand up, härliga vänner, en natt på hotell, shopping och blåa klackskor. Kan inte bli mycket bättre än så?
Photobucket
Årets jobbigaste: När det under en kort period var alldeles för mycket tråkigheter. Vänner som mådde dåligt, förlorade familjemedlemmar eller på annat vis hade det tungt. Sådant trist har följt hela året och tyvärr gett en negativ klang till 2009.
Årets dummaste: Det måste vara jag och min otroligt dåliga koll på höger och vänster.
Årets jätte: Den gigantiska kalkonen som vi tillagade till Thanksgiving. Den rymdes knappt i ugnen:
Photobucket
Årets mest uppseendeväckande inlägg: Hur gör de med kuken? Normala (?) funderingar hos någon som saknar en.
Årets ”ah men det var väl själva faaan”: Magsjuka på jul. I år igen!

Året kort sammanfattat: Det har varit ett år fullt av reflektioner och ältande kring min egen person, tyvärr väldigt mycket tråkigheter, i stort sett inga fysiska resor, många förkylningar, få händelser som går till historien (i stort sett bara husflytten) och väldigt mycket målande, trötthet och dålig humor.
Betyg: 6 av 10. Knappt.

Edit en dag senare: Jag har funderat lite och tycker att mitt betyg var lite väl lågt. På grund av att jag själv mår så mycket bättre än för ett år sedan höjer jag till 7. Mer rättvist faktiskt.

Om ni vill se hur det var 2008, 2007 eller 2006 har jag gjort listor då också.

2 kommentarer:

Frippe sa...

Det saknas en låda i den där byrån.

Matilda sa...

Frippe: Up yours!