torsdag, februari 26, 2009

Hur äter du din pizza?

T på jobbet kommenterade faktumet att jag åt pizza till lunch. Igen. Denna gången var det inte att jag åt utan hur jag åt som fångade hans intresse.
Han sa att man borde göra en studie i hur folk äter pizza för att kartlägga vad man är för sorts person.

Enligt honom var jag nämligen en sådan som vill ha det göttaste i livet. Detta eftersom jag äter mitten på pizzan först och kanterna till sist. Inget metodiskt och struktrerat alls utan pang på det bästa.

Men jag vet inte jag. Jag gör det mest eftersom jag sällan orkar äta upp precis allt på en pizza och tycker att det är onödigt att fylla magsäcken med massa torra brödkanter då.
Man måste ju prioritera liksom.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så gör jag också. Äter mitten först som är godast och kanterna sist om jag orkar. Varför äta sig mätt på torra kanter och lämna det goda?

Anonym sa...

Hmm...jag hör till dem som vill ha kanterna, jag. Men inte torra heller!! Nej, nej, dubbelbotten ska det vara med mjuka, goda kanter! Då äter jag dem först...:-)

Matilda sa...

Millen: Oj hej, läser du?
Bra sätt du äter pizza på. Det är det göttaste man vill ha ju!

Erica: Så skulle jag aldrig göra! Du är knäpp! =)

mamaMill sa...

Det blir FÖR mustigt med enbart fyllningen, kanter ska det vara! Gärna lite krisp också ;) Som med baconen Tilda ^^

Anonym sa...

Jajamen!! Knäpp som i knäppast.

Och akta dej, det kan va smittsamt ;-)

Matilda sa...

Mille: Aha. Jo, krisp är gott men på pizzorna här är det ju knappt några krispiga kanter.
Men om jag äter kanterna är det de hårda jag äter.

Matilda sa...

Erica: Jag sa ju det! =)