torsdag, februari 12, 2009

Har jag en ny dubbelgångare?

Har som sagt nya program till datorn. Bland annat nya Iphoto med ansiktsigenkänning. Och det är hur kul som helst. Egentligen mest för att det är kul att se vem man är lik.

Inte helt otippat är mina systrar vanligt förekommande när datorn tror att jag är med på bilden. Mamma finns också med, vilket inte alls är någon överraskning.
Min gamla bästis också, alla bilder på henne tror programmet är jag. Inte konstigt att folk trodde att vi var tvillingar när vi var små.

Så är det några vänner som flinar lika stort som jag som den känner igen. Och det är inte heller någon jätteöverraskning.Däremot är det ruskigt oväntat att jag och kusin Sofie är så lika att programmet inte kan se skillnad på oss. Varenda, och jag menar varenda, bild med henne registreras som Matilda. Så lika är vi väl ändå inte?

Men jag klagar verkligen inte. Sofie är en riktig pudding! Spana in hennes blogg själva får ni se!

Ps. Båda mina söta systersöner finns också med bland mina gelikar. Det känns ruggigt gött!

Edit: Lika som bär? Inte direkt va?

Jag och Sofie.

3 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Hahahah, nää ni är ju inte direkt identiska, däremot precis lika snygga! ;-)

Anonym sa...

Hahaha, vad roligt! Vi är väl ändå inte lika? Men vilken komplimang :) Snäll dator du har!
Den kanske känner på sig att vi är av samma kött och blod?!

Matilda sa...

Nilla: Haha, ja just det. Tack!

Sofie: Visst var det roligt! Vi måste typ ha samma avstånd mellan ögonen och lika stor mun eller något sådant. Det är nog säkert sådant som datorn mäter.