lördag, februari 14, 2009

Mmmm sushi

Photobucket
I går var jag, pojkvännen och två vänner på restaurang och åt sushi. Det var så himla gott att jag trodde jag skulle trilla av stolen. Det hade visserligen inte varit så svårt då vi satt dubbelvikta på små fåtöljer hela kvällen eftersom vi bokade bord lite för sent.

Det var nästan fullbokat en och en halv vecka på förhand. Förstår ni då hur stort suget är efter god mat är på det här stället? Det finns inga goda pizzor och ingen sushi. Och ingen libanesisk restaurang, eller för den delen indisk. Jag bor på ett skitställe.

Nu hoppas jag att restaurangen som körde sushikväll i går upprepar det. Jag lär återkomma. Tills dess får jag hålla mig med mina egna lite mindre lyxiga och lite mer kantstötta bitar. Som de ovan. Men de duger bra faktiskt. Gillar dem också.

7 kommentarer:

mamaMill sa...

Var var du och åt?? Framkom det? Missade jag det? :p

Matilda sa...

På Indigo. De hade två kvällar som de körde sushi. Du missade något!

Alexandra sa...

Usch... har aldrig provat sushi, är tveksam till det. Jag älskar fiskt... men rå??

Matilda sa...

Usch? Du måste smaka innan du säger usch! =) Prova sushi för nybörjare först med räkor och avokado och sådana grejer så vet du om du gillar det.
Men det är gott med fisk. Smakar inte rå fisk alls, det smakar sushi.

Tesa sa...

ja jag har aldrig smakat heller. å missa helt att indigo hade nu. Men jag väntar fortfarande på en inbjudan hem till dig på Sushi! ;)

mamaMill sa...

Jag har smakat. Inte min grej med de där algerna :S Annars går nybörjarsushi bra för mej. med typ kyckling och sånt ^^

Matilda sa...

Tesa: Du får komma nästa gång jag lagar!

Mille: Men de smakar ju inget! Och så finns det ju såna bitar utan sjögräs.
Hoppas du inte menar rå kyckling bara, det skulle jag aldrig stoppa i munnen. =)