torsdag, februari 26, 2009

Rynkig och fet. Och gammal.

Det slår aldrig fel. Så fort det närmar sig att åldern ska utökas med en siffra slår åldersnojan in. Mer än vanligt alltså.
Var och fikade med C och T tidigare i kväll och konstaterade att jag snart passerat bäst före-datum.

28 om en dryg vecka. Gammal tant.
Jag är gammal, lönnfet och rynkig. Så känns det i alla fall.
I och med att vikten den senaste tiden stadigt ökat (visserligen till att stanna på det den ligger på i dag. Vilket i och för sig är alldeles lagom, men ändå!) känner jag inte igen mig själv längre.

Jag kan inte ha gamla jeans från när jag var 14 längre. Och det låter absurt, men det har jag kunnat förut. Jag har en liten valk på magen när jag sitter och begynnande lovehandles på ryggen! Kort sammanfattat, i mina ögon är jag en liten tjockis.

Och i december såg jag för första gången en bild på mig själv där jag såg vuxen ut. Inga runda tonårskinder längre utan ett vuxet ansikte. Behöver inte ens alltid visa leg där det är 18-årig åldersgräns. Ibland inte ens när det är 20. Jag ser inte ung ut längre. Snyft.

Och jag behöver inte ens le för att se kråksparkarna i ögonvrårna längre. Till och med C såg dem i det dunkla ljuset vi satt i.
Och så har jag gråa hår. Och grå hy. Och är gammal.

Hoppas att jag får många fina paket när jag fyller år i alla fall. Som kompensation alltså.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skulle jag inte göra för att få fylla 28...
Jag har haft ångest över min kommande födelsedag i flera månader nu. Idag la jag över allt födelsedags ansvar på killen för jag vill inte tänka på det. Om exakt en vecka fyller jag 30.

Kicka

Anonym sa...

Äsch, lägg av nu!! ;)

Matilda sa...

Kicka: Just ja! Åh gud, jag förstår dig. Men å andra sidan är ju du inte något gammal alls. Du är ju Kicka ju... Jag å andra sidan ... =)

Petra: Jag vet. Jag är löjlig. Och löjlar mig nog mest också. =)
Jag är ju egentligen snygg, ung, smärt och smidig. Killer woman helt enkelt!
Man måste peppa sig själv ju! =)

Anonym sa...

Haha, du är bra du Matilda! Du bjöd mig på ett gott skratt nu i alla fall :-D

Tackar vi för!!

Anonym sa...

Föresten: Finns det önskemål på innehåll i paketen???

Matilda sa...

Erica: Det bjuder jag på! =)
Hmm... Jag vill ha en wassermax från Holmbergs men den är dyr. Ett bidrag till den kanske? =)
Annars vad som helst. Tulpaner gillar jag! =)