torsdag, februari 12, 2009

Kort om livet just nu

Kolsyra i näsan efter cocacolarapar. Lite värk i magen. Text som fastnat mellan hjärnan och fingrarna och inte vill komma ut. Kaffesugen. Kollegor som visslar trivsamt i bakgrunden.
Armband som skramlar så mycket att jag inte kan ha dem på mig. Konstig värk i ankeln, som om ett gäng nerver hamnat i kläm. Sushi i morgon.

Nya program till datorn hemma. Väntar på att fotografen ska ge mig bilder. Drömmer om ungdomens oförstörda dagar. Har ätit pizza till lunch.
Varken glad eller ledsen. Nästan likgiltig. En helt vanlig jävla dag helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag byter gärna min helt jävliga dag mot din helt vanliga jävla dag. Dock utan bytesrätt.

Matilda sa...

Usch då. Din dag låter inte skoj. Men kan byta för en dag bara för att vara snäll. Hjälper det?