söndag, november 15, 2009

Ibland orkar man helt enkelt inte

Någon gång blir måttet rågat, bägaren rinner över, det blir den sista droppen och så vidare. Och så är det nu.
Det är bara död och elände runt mig. Eländes eländes elände. Och jag orkar inte mer.

Jag vill vara stark och där för alla och hjälpa och stötta. Men jag kan inte längre. Energin är slut. Jag bara grinar hela dagarna eller går runt och är mörk och dyster. Ingen ork kvar. Och är verkligen ingen stöttepelare längre.

Så förlåt alla älskade vänner. Jag kommer inte att finnas där just nu. Jag måste finnas för mig själv för tillfället. Annars går jag också sönder. Och då blir det mer eländes elände.

I morgon kanske. Eller om någon dag igen. Då kanske jag orkar igen. Då kan jag finnas där igen.

6 kommentarer:

Erica sa...

Nej, sådär är det tyvärr ibland. Men det bästa du kan göra är ju att vara ärlig om det. Då undviks iaf missförstånd.

Hoppas du reser dig snart igen, vännen!!!

Stor kram på dej

Babyboom sa...

"man måste älska sig själv för att kunna älska andra" heter det ju. Det gäller nog för att kunna hjälpa/stötta andra, då måste man själv hjälpa/stötta sig själv först! kramar

Tesa sa...

nej jag håller med dig.. är så för mig just nu oxå. orkar inte.. men så är det ibland! Kram

sofie sa...

ta en paus. det kommer bättre dagar
ta hand om dig

Matilda sa...

Tack alla. Så är det, man orkar inte helt enkelt ibland.

Anonym sa...

varfor inte:)