tisdag, november 03, 2009

Äntligen utvilad

I nästan en veckas tid har jag sovit mindre än sju timmar per natt. Vissa nätter typ fem timmar. (Jag lider med dig T som sovit dåligt i två månader. Jag vet att jag inte borde klaga.)
Till saken hör att jag är en sådan människa som behöver tio timmars sömn för att vara utvilad. Jag lyckades med det i går.

När jag kom hem lagade jag mat, åt, hjälpte pojkvännen med veden, satt vid datorn i en kvart, gick i badet och somnade på soffan tio minuter över nio. Tjugo över nio väckte pojkvännen mig så jag skulle gå och lägga mig i sängen i stället. Och redan halv tio låg jag utslagen och fullkomligt okontaktbar i sängen.

Den enda nackdelen med den här enorma sömnboosten var att jag vaknade klockan fyra i morse och var jättepigg.
Det går att vänja kroppen med lite sömn tydligen.

Inga kommentarer: