lördag, november 07, 2009

Här sparas inget

Den senaste tiden har jag slutat suga på karamellen. Allt som kommer i min väg ska förbrukas på en gång.
En ny film ska ses NU! En nyinköpt påse ostbågar ska öppnas redan i bilen. En dyr och fin likörflaska ska drickas ur medan jag tycker att den är god. Och så vidare. Inget ska sparas bara för att.

I går fick pojkvännen dock spunk på mig. Jag öppnade den nyinköpta och säsongsunika glöggflaskan från Blossa. Trots att det är minst en och en halv månad kvar till jul.
Men vaddådå? Glögg är ju gott året om. Och dessutom var jag sugen.

3 kommentarer:

aprilbarn sa...

håller me dej, glögg är gott, ska drickas när man e sugen...de finns ju mera att köpa till jul...

Milla sa...

Livet är till för att levas. Njuta medan man kan, vet aldrig när det är försent. Och glögg är gott.

Matilda sa...

Aprilbarn: Precis!
Milla: Just det mottot har jag också – att njuta medan man kan!