söndag, november 29, 2009

Bakslag på förkylningsfronten

Jag friskförklarade nog mig själv lite för tidigt. I dag känner jag mig sjukare än någonsin typ.

Gårdagen började med julmarknadsbesök med allt vad det innebär – man går runt, glor lite halvhjärtat på stånden och helhjärtat på folket, handlar en krans, dricker lite glögg och åker hem. Med tjugo kilo lera på skorna och blåfrusna fingrar.

Direkt efter åkte jag in till stan, glodde lite i butiker och gick till T i leksaksbutiken och shoppade loss julklappar med henne. Var världens omständligaste kund.
Därifrån till affären, handlade käk till oss och sedan hem till henne för att laga den.

Men då hade det blivit för mycket aktiviteter på en dag för mig och medan hon gick i duschen somnade jag på hennes soffa. Helt utmattad. Har man inte gjort något vettigt på tre dagar utan bara legat och snörvlat på soffan och plötsligt gör massor kan man nästan vänta sig det.

(För övrigt tänkte jag på en sak: Äkta vänner är de vars soffa man känner sig så bekväm i att man kan somna där =).)

Jag vaknade efter en kvart igen och orkade hålla mig pigg och alert resten av kvällen. Käkade god mat och sedan kom vännerna C och E så drack vi lite glögg innan jag åkte hem. Supertrevlig lördag allt som allt.

Tyvärr lider jag i dag. Har återigen hela bihålorna igenkorkade och mandlarna bränner som två rakblad. Trots att jag sovit nästan tolv timmar i natt. Hoppas att det lättar under dagen.

Inga kommentarer: