torsdag, november 26, 2009

Host host host

Ibland när man är frisk kan man lite i smyg tänka att det vore ganska skönt att vara lite sjuk ett tag. Så där lagom att man måste stanna hemma från jobbet men ändå inte håller på att dö.
Jävlar vad dum man är.

I dag är jag hemma för andra dagen och kryper redan på väggarna. Fy fan vad det är tråkigt. Man är så slö att man inte orkar ta sig för något speciellt utan ligger mest och dumglor i soffan eller stirrar på datorn. Men det finns ingenting att se någonstans.

Och så hostar jag och snorar hela tiden vilket gör att jag inte kan sova bort eländet. Önskar nästan att det hade varit svininfluensan jag åkt på. Då skulle jag i alla fall ha feber och kunna sova. Men nu ... bara världens megaförkylning.

I morgon vill jag vara frisk och åka till jobbet och göra vettiga saker igen.

2 kommentarer:

Linda.E sa...

Än har vi klarat oss i från förkylningar, men bara väntar att att ska de knackar på.
Krya på dig!

Matilda sa...

Jag brukar sällan bli krasslig så jag är hemma från jobbet. Men i år har det hänt flera gånger. Skittrist.
Tack och hoppas ni klarar er!