söndag, november 22, 2009

Energidepåerna påfyllda

Helgen har bjudit på massor med boost:

I fredags var det första gången sedan vi flyttade till huset som jag och pojkvännen låg hela kvällen på soffan, drack öl och glodde på tv tillsammans. I alla fall var det första gången på väldigt länge vi låg på soffan ihop en fredagskväll. Görgött!

På lördagen sov jag lagom länge, drog runt i morgonrock ett tag och städade sedan huset tillsammans med pojkvännen. Under tiden lagade vi till sex kilo kalkon till Thanksgivingmiddagen senare på kvällen.

På eftermiddagen kom ett skönt gäng hit och började kocka. Och vips så hade vi en riktig Thanksgiving, all inclusive. Stuffing, sweet potato, marshmallows, cranberry sause and turkey. Bland annat. Till efterrätt pecannötspaj och smars.
Hur gott som helst faktiskt. Njöt av middagen i goda vänners sällskap. Och vin då förstås.

Och i dag sov jag länge, nästan i tolv timmar, och har nästan inte gjort något vettigt på hela dagen. Precis en sådan söndag jag behövde.

Känner mig som en helt ny människa med all boost.

4 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

hääärligt det låter! precis såna helger man vill ha =)

Bullen sa...

Det låter som en helt underbar helg!!

Det där med Thanksgiving är en bra sak tycker jag. Underligt att vi inte firar det här i Sverige. Det borde vi göra, det är ju så himlans trevligt :)
Försöker införa det här bland mina vänner, men de är lite segstartade...

Hanna sa...

Låter helt underbart! Skönt att du är utvilad nu. Kram!

Matilda sa...

Nilla: Precis såna helgen man vill ha!

Bullen: Fram för mer Thanksgiving i Sverige! Det är ju supergott om man lämnar bort det allra sliskigaste. =)

Hanna: Jepp, det är superskönt!