tisdag, november 17, 2009

Har jag ett nackskott?

Jag har en låsning i nacken i dag. Vet inte hur det kommer sig då jag inte har gjort någonting särskilt som kunnat orsaka det.
Jag kan inte vrida huvudet åt höger utan att det känns som om någon trycker in en kniv sju centimeter bakom höger öra. Ont. F på jobbet säger att jag ser ut som en tant när jag inte kan vrida mig.

Hur som helst. Det jag undrar är vad det kallas. Har man liknande i ryggen heter det ju ryggskott. Men nackskott? Det betyder ju något helt annat. Och DET vill jag verkligen inte ha, tack.

2 kommentarer:

Anonym sa...

NAckspärr kanske ;)

Matilda sa...

Jag vet, men det är ju inte alls lika spännande. Hur kul blogginlägg skulle det ha blivit? =)

Så kan man ju fråga sig varför det inte heter ryggspärr då?

Och dessutom är den inte spärrad, bara lite stel. =)