måndag, juli 06, 2009

Läs läs läs läs!

Min mamma brukar förse mig med böcker hon tror att jag gillar. Varje gång jag åker hem-hem får jag med mig typ fyra nya böcker hem. Ibland tar det lång tid tills jag läser dem.

I och med att vi efter snart en och en halv månad fortfarande inte har tv:n inkopplad har jag läst ganska mycket den senaste tiden. Mest tidningar i och för sig.
Men i går ställde jag mig framför bokhyllan och nappade en av mammas böcker. Den var ganska tunn och hade en skön titel: ”En himmel för Elliott”, skriven av Katarina Danielsson.

Och jag blev så uppslukad att jag aldrig ville att boken skulle ta slut. Efter 18 sidor hade jag både skrattat högt och gråtit floder. Och det fortsatte. Jag grinade i stort sett igenom hela boken. Karaktärerna var så levande, så verkliga, så bra beskrivna. Jag älskar dem. Jag älskar boken.

Jag kunde självklart inte sluta läsa. Tre fyra timmar senare var den slut. Och jag med. Men trots att det var mitt i natten ville jag inte somna. Känslan efteråt var så stark, så verklig, så påtaglig och jag ville inte att den skulle ta slut.

Så nu kan jag inte göra annat än rekommendera den till alla andra. Finns som Månpocket för typ 39 kronor. Inget att tveka på!
Det enda övriga tipset är att inte läsa på baksidan. Sluka den ovetandes i stället. Känslan blir mycket bättre då.

Inga kommentarer: