söndag, augusti 09, 2009

Lärdomar från Finland

1. Det suger att ha tappat rösten på ett bröllop där man i stort sett bara känner brudparet. Försökte kraxa mig fram med bordsgrannarna, men mina försök dränktes oftast i den höga musiken.
Kände mig som värsta party poopern när jag satt tyst på min kant av bordet.

2. Det suger också att inte kunna finska när man är i Finland. När några av brudens helt finskspråkiga väninnor och jag fixade dekorationer i bröllopslokalen kände jag mig som ett utstött mobboffer i högstadiet. Ni vet den som ingen pratade med. ( I och för sig var jag så hes att jag inte skulle kunnat prata ändå ...)

3. Jag är värdelös på att göra rosetter och annat fluff fluff. Men en jävel på att duka fint och arrangera blommor.

4. Kodein är den bästa verkningssubstansen. Funkar mot feber, täppta bihålor, uppsvällda mandlar ... ja allt!
Sånt som rubbar det centrala nervsystemet gillar vi!

5. Att dansa med överförfriskade människor i små nätta skor är ingen höjdare. Min högerfot är gul-blå och svullen av feta stämplingar. Aj aj.

Inga kommentarer: