fredag, augusti 28, 2009

Hiss eller diss?

Skrev ju tidigare att jag hann välja kläder med omsorg i morse. Det här blev det:
Photobucket
Skinnväst alltså.

Jag var lite osäker i morse men fick tummen upp av L på jobbet. Pojkvännen var dock inte riktigt lika impad.
Så vad säger ni? Funkar skinnväst? Eller känns det fortfarande för mycket Grums (eller annan valfri liten bruksort där den största hobbyn är att åka torget runt i Volvo 240 och dunka plåt)?
Jag gillart. Tror jag.


Och just ja. Jag dricker vin också, som synes på bilden. Vad jag gör med andra handen har jag dock ingen aning om.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Njaaa, skinnväst är så där men å andra sidan så klär en skönhet i allt så du kommer undan med mkt.
Kram systeryster

egoistiska egon sa...

Det beror ju HELT på hur du stylar det! jag tänker mig ganska mycket stilrent till, typ svarta jeans/svart tröja under och svarta stilrena schyssta skor med klackar. Och en snygg scarf. Inga övrig accessoarer. Då jävlar! :)

Matilda sa...

Syrran: Haha, du är alltid så snäll. Du skulle behöva se mig live för att kunna ge ett bra omdöme tror jag. Får vänta tills ni kommer hit! =)

Egon: Jag hade vit tröja inunder som synes. Och helt vanliga jeans. Jag vet inte, men tyckte nog att det funkade okej.
Får testa din variant nästa gång. Som du säger, det beror på hur man stylar det. Scarf till tror jag dock inte på. Lite kaka på kaka, men det är bara jag. =)

Bullen sa...

Jag har aldrig hört uttrycket "dunka plåt" tidigare, men ikväll har jag hört (läst) det två gånger. Och båda gångerna i samband med Grums.

Snälla, vill du berätta för mig vad det betyder?! Jag är väldigt nyfiken :)

Matilda sa...

Vad jobbigt att du får min post till dig! Vad är det för postutdelare som inte kan läsa ordentligt?! Jag har nog inte fått dina brev, annat än när vi bodde på laxvägen nån gång, men då var ju postlådorna nära varandra iaf.. Vi har nog annars fått närmsta grannarnas post nu i fel, så är nog nån utdelare som inte orkar läsa så noga..

Matilda sa...

Vad jobbigt att du får min post till dig! Vad är det för postutdelare som inte kan läsa ordentligt?! Jag har nog inte fått dina brev, annat än när vi bodde på laxvägen nån gång, men då var ju postlådorna nära varandra iaf.. Vi har nog annars fått närmsta grannarnas post nu i fel, så är nog nån utdelare som inte orkar läsa så noga..

Matilda sa...

Bullen: Vilket sammanträffande! Att dunka plåt är när man cruisar runt på stan i en raggarbil med armen ut genom fönstret och dunkar i plåttaket i takt med musiken. =)

Matilda: Det är skitjobbigt. Har dock glömt din tidning hemma, men ska försöka ta den så fort som möjligt.