måndag, augusti 03, 2009

Bullar, kräftor och party

Jag försöker suga musten ur semestern så mycket jag bara kan. Detta innebär egentligen alldeles för mycket alkohol. Men skitsamma, det är bara sommar en gång om året.
De senaste dagarna har jag sysslat med det här:

Photobucket
Jag och pojkvännen hade bakdag. Jag bakade bröd och han bakade bullar.

Photobucket
Det blev ett helt berg med riktigt goda bullar. Merparten skänkte vi till Röda korset som sålde det på marknad. Resten finns i frysen och väntar på kaffebesök.

Photobucket
Så invigde vi kräftsäsongen. Jäklar vad det var gott. Två paket kräftor på fyra personer varav jag garanterat åt flest. Närmare ett 20-tal om jag får gissa.

Photobucket
Och i lördags blev det den årliga pubrundan. Har en miljon med suddiga och dåliga bilder på mig och mina vänner som enbart kan förklaras med Fisherman-shot.

Photobucket
Kvällen avslutades med en promenad hem från krogen. Barfota i regnet. Precis som det ska vara alltså.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Jaha, man kanske ska komma ut igen på fika då ;)

Matilda sa...

Hahah! Ja, det gäller att passa på medans det finns bullar kvar! =)

Tesa sa...

alltså usch!! den där hemnska bilden från i lördags dyker upp överallt! inte snällt.. :)