måndag, augusti 24, 2009

Åh vad glad jag blir!

Trillade just in på mejlen:
”Hej Matilda -

det var jätteroligt att läsa ditt reportage här från Norrön. Och vad stort det var!
Jag fick en smärre chock...Men är uppriktigt imponerad över din iakttagelseförmåga och ditt sätt att lyssna (och när gjorde du anteckningar? Såvitt jag minns höll du ögonkontakt nästan hela tiden - så antingen kan du skriva utan att titta på pappret eller också har du ett mycket väl fungerande hörselminne). Ja, och bilderna blev ju också jättefina. Bra idéer, både med vattenpölen och räcket.

(...)

För övrigt: bästa hälsningar!
Åsa”

Finns få saker som gör en så glad som ett trevligt mejl efter en lång intervju. Det är liksom det som får en att vilja fortsätta jobba, bli bättre och utvecklas.
Nu är jag glad resten av dagen!

2 kommentarer:

Millen sa...

Kanske någon som tänkte som jag gjorde igår när du skrev anteckningar vi läsfesten. Herre min je, hur ska hon kunna tolka det där? Jättefint reportage! Nu hänger våra solrosor i bibban.

Matilda sa...

Haha. Ja, mina kråkor är inte vackra, men jag kan läsa dem utmärkt.
Bra att du tyckte att det var fint.