tisdag, juni 30, 2009

En vecka i bilder

Tänkte berätta lite utförligare om semestern. Gör det på det klassiska sättet. I dagboksform med bilder.

Det var som sagt mycket mat. På den första söndagen firade vi att vi flyttat in i huset med middag hemma. Mamma och pappa hade köpt champagne, pojkvännen grillade hel oxfilé. Innan dess förrätt med lax och sik som jag slängde ihop. Mumma!
Photobucket

Sen började vi fixa i ordning här hemma. Mamma och pappa hade köpt med sig mängder med blommor som vi planterade.
Photobucket

Så började vi reda upp utanför huset. Plockade bort allt skräp som blivit utkastat när huset fortfarande var en byggarbetsplats.
Photobucket

Och voila!
Photobucket

Så blev det invigningslunch på uteplatsen. Varmrökt lax och färskpotatis. Mamma myser.
Photobucket

Så lade vi ännu lite mer plattor och planade ut de två gigantiska grushögarna som vi haft på bygget i flera år. Nu ser det ut som ett hem, inte en byggarbetsplats när man kommer.
Photobucket

När vi arbetat i några dagar blev det latande för hela slanten. Vi åkte ut på havet och lade oss på en klippa. Där tog jag mitt andra dopp för i år. (Det första togs dagen innan nere vid bryggan.)
Photobucket

På kvällen åkte vi med båt till finrestaurangen och åt supergod mat. Vid halv tolv åkte vi hem och fick se en makalös solnedgång över norrhavet.
Photobucket

Vågorna var alldeles orangea.
Photobucket

Ledsen om jag tråkar ut er med solnedgångsbilder, men det var så härligt.
Photobucket

Nästa dag upprepade vi succén från dagen innan. Ut på en klippa och sola och njuta. Mamma läste medan pappa gick och letade sten. Pojkvännen tog en lång runda med båten medan jag ...
Photobucket

... fotade vass typ. Nästan fullt påklädd eftersom jag knappt klarade mer sol.
Photobucket

På fredagsmorgonen, vid frukosten, kläckte pojkvännen att vi skulle ha inflyttningsfest på lördag. Och så blev det.
F matar mig med öl och jag flinar så heela tandköttet syns. Ett tecken på en skön fest.
Photobucket

Jag invigde för övrigt klänningen. Och fick så mycket beröm att jag trodde öronen skulle trilla av.
Photobucket

Vid halv tre gick jag och lade mig. Så här såg det ut från sovrumsfönstret då. Ljuvligt med sommar.
Photobucket

Så var det söndag och sista dagen innan mamma och pappa skulle åka hem och jag skulle återgå till jobbet. Den spenderades på bryggan.
Photobucket

Vi solade, badade och fiskade. Pappa var ivrigast med fisket.
Photobucket

Men jag var den enda som fick fisk. Stor fisk, som synes.
Photobucket

Efter den veckan känns det, som ni förstår, alldeles för länge till min riktiga semester.

8 kommentarer:

egoistiska egon sa...

FANTASTISKT! :) Du ser ut att ha haft det underbart, och du är väääääl värd det!

Matilda.N sa...

Underbara bilder, och skönt med så mycket "semesteraktiviteter"!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vilken toppenvecka du har haft! =) På måndag kommer lilla mamsen hit, så kanske nästa vecka i alla fall kan påminna lite om din! =) KRAM!

Matilda sa...

Egon: Det var fantastiskt också! Och tack vad du är snäll, jag kände att detta precis var vad jag behövde.

Matilda: Tack! Det var superskönt!

Nilla: Hoppas på samma lika för dig! Kram

Erica sa...

Jäklar!!! Är ni alltid sådär effektiva är ni välkomna hem till oss också ett par veckor eller så :-)

Synd att vi inte kunde komma på kalaset - hade varit jätteskoj, men såhär i efterhand var det ju absolut lika tur eftersom vi fick veta det m morfar 5 min över 6 den kvällen :-(

Hoppas ni hade riktigt, riktigt skoj!!

Matilda sa...

Erica: Vi och vi ... mamma och pappa är sådär effektiva. Det var bara att hänga med. =)
Ni får komma på kalas en annan gång i stället.

Petra sa...

Härligt somriga bilder. :)

Det var dåligt med fisket på Åland. Men du fick kanske den sista som fanns då? ;)

Matilda sa...

Petra: Det handlar om vem som håller i spöt! =)