måndag, juni 15, 2009

Jag och de förbannade djuren

I dag är jag ledig. Gött efter en lördag med fylla och krogen och en söndag på jobb till klockan 22.

Tyvärr blev det ingen riktigt sovmorgon som jag hade längtat efter. Det är djurens fel. De förbannade djurens fel.
Hunden gnydde och gnällde och småskällde hela morgonen. Skulle lätt ha sålt henne för … ja, ingenting.
Fattar inte vad hon fick för ryck. För kissnödig var hon inte.

När jag hade sagt åt henne på skarpen att vara tyst och precis var på väg att somna om kom en seg fluga och landade på mig. Kröp in i öronen, in i näsan och i ögonen. Och när jag drog täcket över huvudet kröp den på min hand eller på min fot. Och så var den så där envis och jobbig så om man viftade bort den tog det ungefär en sekund innan den landade på samma ställe igen.

Lagom skön morgon. I dag ska jag försöka få lite vettigt gjort innan jag tänker kasta mig i badet. Med en bok och stereon på högsta volym. Som kompensation för en usel början.

Ps. Apropå djur så drömde jag häromnatten att någon blev våldtagen av en björn. Vad har man för sjukt inre som fabulerar sådana tankar?

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Haha! Våldtagen av en björn.. Nå, vi kan väl va glada att man inte förstår alla drömmar.. Då skulle jag ha problem isf ^^ Och HATA sega flugor! Morr!

Matilda sa...

Jag sa ju att det var skruvat! Sinnessjukt faktiskt!