tisdag, juni 09, 2009

Det sunkiga som omväxling

Ibland är det bara så gött att allt i livet inte är så bra och tipptopp. Som under en otroligt intensiv jobbperiod då allt kan förfalla.
Då det inte finns mjukt bröd i huset och man äter skorpor till frukost. Då när man inte har tvättat på 100 år och kläderna med falukorvsflott är de renaste. Eller då sängkläderna är riktigt sunkiga så man hellre sover på soffan.

Då man själv inte orkar fixa sig på morgonen och går med rufsigt hår och lite mascara till jobbet. Då maten består av hämtpizza och hamburgare. Eller då man flyttar och inte har tillgång till de flesta sakerna.

Då känns allt så verkligt på något vis. Och så tror jag att jag njuter så himla mycket när allt är fint, i ordning och under kontroll igen. Så man får lite perspektiv liksom.
Omväxling förnöjer som det heter.

3 kommentarer:

Matilda sa...

Fattar inte hur hemmet kan förfalla så bara för att man inte orkar ägna det så mycket tid några dagar.. Blir jag rik någon gång ska jag anställa en städerska och en kock! Eller nån sorts hushållerska som fixar allt sånt tråkigt som man måste men inte vill göra.. :-)

Anonym sa...

Fan va du skriver bra Matilda. Jag är själv mitt inne i förfallet när vår stamlägenhet rustas, sex trappor ned för att få gå på toa. och det blir mycket burgare nu..:)

/Marika

Matilda sa...

Matilda: Visst är det sjukt att det blir så. Just nu är det dock inte riktigt så illa som jag beskrev. Jag bara räknade upp några exempel på hur det brukar vara. Fast det räcker gott och väl med skiten man får från att flytta. Fy.

Marika: Åh, tack!
Och visst njuter man mera när allt är fint och bra igen. Såg din glada status på facebook! =)