fredag, juni 12, 2009

Borta med … flytten

Saker kan försvinna när man flyttar. Har jag märkt.
Tre saker saknar jag. Ibland så mycket att jag får lust att vända uppochned på alla fula pappkartonger som står överallt för att hitta dem.

1. Mitt nya bankkort. Det kom med posten bara dagarna innan vi flyttade eftersom det gamla gick ut den sista maj. Smart som jag är så tog jag det och lade det på ett ”bra ställe så jag vet var jag har det”. Synd bara att jag också är dement. Kortet går till mitt ena konto vilket gör att jag måste betala allt med mitt andra konto. Och det innebär mindre pengar till roligheter.

2. Min parfym. Visst, man säger ju att den naturliga doften är bäst, men någon måtta får det vara. Har snart gått en månad utan parfym. Och nej, jag har deodorant så jag luktar inte svett.

3. Gummisnoddar. Håret bara hänger och slänger och hänger och slänger och jag har ingen möjlighet att sätta upp det. Jag har hittat en enda gummisnodd som är yttepytteliten och knappt går att använda.

Funderar på att gå på jakt i helgen.

Inga kommentarer: