torsdag, juni 04, 2009

Jag gillar ...

... att äppelblommorna äntligen har slagit ut. Det finns inget bättre. Det är till och med bättre än tulpaner! Älskar att jag varje dag åker igenom i något som närmast liknar Körsbärsdalen i Bröderna Lejonhjärta. Ja, fast av äpplen då.

... den där morgonen då jag vaknade okristligt tidigt och möttes av den vackraste soluppgången jag någonsin skådat. Jag bara låg i sängen och stirrade och stirrade och stirrade. Hade jag varit lite lite piggare hade jag greppat mobilen och tagit ett kort. Bara för att försäkra mig om att det inte var en dröm.
Det som nästan är allra bäst är att jag alla okristliga och soliga morgnar framöver kommer att mötas av den synen så fort jag slår upp ögonen. Kan inte fatta det!

... solnedgångarna från huset. I och med att det är ett berg vi bor på ser vi långt och mycket. Hela himlen som färgats i olika färger och ett eldrött klot till sol. Varje kväll. Utom nu när det regnar förstås.

... att vi i dag för första gången fick vår post i den nya postlådan. Behöver alltså inte svänga via lägenheten längre. Gött.

... läget. Livet liksom.

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Låter underbart det där! Och javisst, äppelblom är såå vackert!

Matilda sa...

Det är underbart ibland. Livet alltså. Och äppelblom då förstås. =)