tisdag, juni 02, 2009

Ha! Se på fan



Det trodde jag aldrig. Är inte piratpartiet ganska mycket mot EU? Det är inte jag. Trodde jag.

Fast å andra sidan var det många partier som var bara några procent under. Både moderaterna och socialdemokraterna. EU-valet är tydligen inte helt vänster-höger.
Har ärligt talat ingen aning om vad jag ska rösta på.

Update: Alltså, hur kunde jag få piratpartiet? De svarade ju halvt främlingsfientligt på vissa frågor. Nu är jag sur.
Bara för att jag tyckte likadant om snuset typ. Och det beror på att jag bor där jag bor ... Andra frågor var precis tvärtemot vad jag tyckte.

3 kommentarer:

Kalle sa...

Hej hej :)

Förstår inte riktigt vad du menar med främlingsfientligt? Piratpartiet tar inte någon ståndpunkt i några frågor som inte berör partiets tre-punkts program.

Kan snabbt passa på o förklara varför jag tänker rösta på piratpartiet i detta val.
För mig så är den viktigaste anledningen till att rösta pirat att jag vill att grundlagen ska gälla även på internet. Precis som med posten så är enda möjligheten att se vad som skickas mellan två parter att gå in och granska och öppna brevet. Precis samma princip gäller på internet då nån måste gå in och granska innehållet i vad som skickas. Enda skillnaden är att i det första fallet skyddas meddelandet av grundlagen. Det gör det inte på internet av nån anledning. Detta är ännu mer oroande om man börjar fundera över den otroligt mycket större mängden av information som går att inhämta genom att granska internettrafik.
Därför är piratpartiet så pass viktigt att jag känner mig beredd att rösta på just detta parti i EU-valet.

Anonym sa...

Sant om höger vänster, under 2008 har jag för mig att S&M röstade lika i 97% av frågor som kom upp i EUP...

Leeson sa...

Kan ju passa på att förklara att CE, till skillnad från läsarna, inte hade alternativet "ingen åsikt" när han fyllde i enkäten. Han fick därför fylla i de alternativ som låg närmast mitten åt nåt höftat håll. Vilket är varför invandringsfrågan är svarat "delvis".

Piratpartiet är inte heller mot EU. Eller för EU.