måndag, maj 25, 2009

JAG BOR I HUS!

Jag vet inte var jag ska börja. Har så mycket att berätta.
Kort sammanfattat kan man konstatera att vi ligger före i planeringen. Den här långhelgen har gjort susen för huset. Tack vare ovärderlig hjälp från pojkvännens alla familjemedlemmar har vi hunnit klart med allt.

Vi har el överallt. Det saknas lite uttag på några ställen, men allt är beboligt och fungerar bra.
Vi har vatten överallt. I duschen, i badkaret, i köket, i tvättstugan. Vi kan till och med tvätta i tvättmaskinen och diska i diskmaskinen.

Vi har lister överallt och det är knappt något målarjobb kvar alls. Lite pilljobb här och där bara.
Vi har täckt av golven, dammsugit och flyttat dit en del grejer.

Som sängen till exempel. Det betyder att vi sov första natten på riktigt i huset i natt. Sov som en stock, så klart. Eftersom jag hade varit uppe från sju och hållt igång oavbrutet sedan dess.

I går kväll satt jag på en plaststol i köket och drack en öl. Kändes gött, trots att vi inte har några möbler ännu.
Sedan gick jag till badrummet och tappade upp rykande varmt vatten i badkaret. La min svettiga, skitiga lekamen där i och njöt i fulla drag. Sedan kröp jag ned i sängen med en stissig katt på magen och somnade skönt.

Är helt övertygad om att jag kommer att trivas alldeles utmärkt.

16 kommentarer:

AZ sa...

GRATTIS!!!
Vad kul att ni har flyttat in, när får man komma och laga pizza i nya köket? =)

Hälsa D.

Kram

Matilda sa...

Åh tack! Du får komma när du vill! Om två veckor kanske? =)
Då är möblerna på plats också!

Kram!

egoistiska egon sa...

GRATTIS!

Tesa sa...

Jätte grattis! Så roligt för er!! ;)

mamaMill sa...

Jihoo!! Grattis!

malin sa...

Fy fan vad gött! Jag tyckte jag vaknade till av ett glädjeskrik i morse ;) Är i Geta och vaktar hundar nu igen. Nästa gång jag är här kanske jag kan våldgästa huset?

Matilda.N sa...

Underbart! Själv hoppas jag på att övrevåningen vår ska bli klar inom 2 veckor! längtar efter mera utrymme, börjar bli jobbigt att bo 3 personer på ett rum o kök :-) men har vi nu klarat det i över ett år ska det väl gå några veckor till..

Sofie sa...

Åh, så roligt! Tänk att den dagen äntligen är här! Ni kommer säkert få det superbra i ert fina hus.
Jag kommer och hälsar på nästa gång jag är på Åland :)

Matilda sa...

Egon: Tack!

Tesa: Ja, jätteroligt! Nu ska vi bara få dit alla möbler...

Mille: Jihooo! Tack tack!

Malin: Det var säkert mitt skrik, även om det bara var inombords. Du är så välkommen så. Kaffe har vi redan nu om du blir där i några dagar. Slå en pling bara.

Matilda: Så skönt för er. Särskilt nu när ni ska få utökning. =)

Sofie: Du är så välkommen så!

Erica sa...

GRATTIS!!! Gud, så skönt - vet av egen erfarenet hur underbart ljuvligt det där är!!

Njut nu så ska vi komma o hälsa på er snart så småningom :-)

Jessica sa...

Grattis, vi måste ta oss i kragen och komma å hälsa på i sommar! Jag vill å ha ett färdigt hus! Men det dröjer nog länge än... Kram!

Matilda sa...

Erica: Ja det är härligt. Det vore ännu härligare om allt var klart och lägenheten urstädad. Då kan jag börja njuta på riktigt!
Ni är välkomna när som helst!

Jessica: Det tycker jag absolut att ni ska göra. Med båt kanske? =)
Vårat hus är inte heller färdigt ännu. Och det lär tyvärr dröja det med. Har en helt oinredd övervåning full med bråte. Usch!

Jessica sa...

Ja det förstås, men ni har sen inte småbarn som gör att man har mycket mindre tid för jobb på fritiden!

jeppe sa...

Stort Grattis! Roligt att flytta in i det nya huset!

Det som är bakom er är framför oss.. if you now what i mean... =)

hälsn. jeppe

Jenny sa...

GRATTIS!! Avundsjuk.. tänk att få sova i sitt färdiga sovrum. vad härligt... njut riktigt mycket nu.. som skribenten ovan: vi har allt framför oss som ni har bakom er.. *pust*

*kram

Matilda sa...

Jessica: Sant så sant. Man får passa på att njuta nu då? =)

jeppe: Det är skitroligt! Ni har mycket att våndas och se framemot. Och vet du, det är värt det!

Jenny: Snart är det dags för er också, du behöver inte vara avundsjuk. =)
Jag ska njuta! Tack.