tisdag, maj 26, 2009

Trött så trött så trött så trött

Jag går på ren vilja just nu. Det finns nämligen ingen bensin, ingen olja, ingenting som får mig att gå. Bara vilja.
Jag vet att det tar knäcken på en att flytta. Jag har flyttat förut. Men det brukar gå över snabbt eftersom flytten oftast sker ganska snabbt.

Nu har jag hållit igång från tidig morgon till sen kväll i säkert tre veckors tid. Inte en sovmorgon, inte en lugn stund framför tv:n, inte ens en middag i godan ro. Och det har tagit ut sin rätt. Jag minns inte ens hur man stavar lugn. Bokstavligt talat.

I morgon jobbar jag kväll och får förhoppningsvis en liten liten sovmorgon. På torsdag och fredag är jag ledig. Och trots att jag vet att de dagarna enbart kommer att innehålla målande i huset, städande i huset, packande i lägenheten och städande i lägenheten känns det som en befrielse. Jag behöver i alla fall inte använda hjärnan.
Och tur är det. Den är ur funktion.

Inga kommentarer: