onsdag, maj 20, 2009

Kan man amputera bort magen?

I morse vaknade jag med magont. Det värkte som fan. Men jag pallrade mig upp och gick i duschen.
Väl där fick jag sitta på golvet eftersom det gjorde så ont att stå. Behövde ha benen tryckta mot magen för att lindra smärtan.

Efter duschen kändes det lite bättre. Jag fick i mig en smörgås och hoppades att värken skulle ge med sig i och med det. Men självklart blev det värre.
Hela vägen i bilen till jobbet satt jag framåtlutad som en synförsvagad gammal farbror och höll ena handen stadigt tryckt mot magen.

När jag kom till jobbet lättade smärtan men nu när jag just har ätit lunch skulle jag helst vilja lägga mig ner i fosterställning och gråta en skvätt. Jag vill inte ha såhär ont.

Men jag vet ju hur min mage funkar. Så jag får egentligen skylla mig själv. För mycket stress och oregelbundna mattider en tid gör att det blir så här.
Frågan är om min mage kommer att överleva den här flytten.

1 kommentar:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Då är vi två som kommer ha söndertrasade magar i juni, haha. Värdelöst det här... =(