fredag, maj 29, 2009

Hem ljuva hem?

Letade som en tok efter kameran, men hittade den inte. Inte särskilt otippat faktisk, med tanke på hur det ser ut här hemma.

I alla fall använde jag min otroligt usla mobilkamera och tog några bilder här. För att ge er en liten försmak på eländet. Önskar så att jag kunde säga hem ljuva hem, men det blir först om några dagar då det mesta av bråten är upplockat.


Sovrummet. Alla kartonger ryms inte ens på en bild. Och ja, vi sov i den röran.


Grovingången. Fullsmetad med ... gud vet vad. Där i en låda hittade jag i alla fall överföringskabeln från mobilen till datorn. Imponerad av mig själv för den bedriften faktiskt.


Köket/vardagsrummet. Visst ser det härligt och välkomnande ut!

Nu ska jag slänga på mig skitkläder och åka till lägenheten och rensa avlopp. Ser så mycket fram emot det. Inte. Särskilt inte när jag är lite vinbakis i dag.

4 kommentarer:

Ojsan sa...

Jag skriver som jag skrev i (Xit-) Annas blogg: då man själv är i tagen så är det kul att tjuvkika på andra, vare sig det är halvklart eller färdigt, rörigt eller städat. ALLT som har med hus att göra är plötsligt intressant :)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Oooh vad härligt det ser ut, flyttröra ;-) Man längtar...

Erica sa...

Å, va kul för er!!! Grattis till röran :-)

Önskar så att jag sku kunna erbjuda min hjälp till er, men fullt upp till tänderna själv, så.. tanken som räknas, eller vad hävdar vissa?!?

Kram på er iaf o hoppas vi ses nåt snart igen!

Matilda sa...

Foxy: Så är det ju! Lovar bjuda på fler bilder när det är lite mer städat.

Nilla: Haha! Du är knäpp! Men man vet ju att det betyder något positivt i alla fall. – Att man har ett hus!

Erica: Haha! Grattis till röran?!
Jag förstår att ni har fullt upp, det har vi också och kommer att fortsätta ha ett bra tag framöver, tyvärr.
Ni får komma hit och kika igen nu när det nästan är klart! =) Kram