måndag, maj 11, 2009

Jag måste ha en kamera

Jag kan konstatera att suget efter en kamera inte blivit mindre efter helgens arbete. Jag har fotat ganska mycket själv nämligen. Med tidningens gamla Nikon D2X.
På grund av en asig inställning som jag inte fick bukt med hatade jag fanskapet till en början. Alla bilder blev underexponerade trots att jag ändrade vitbalans och körde manuella inställningar. Jag svor när jag försökte fota opera (som jag för övrigt återkommer till i ett senare inlägg).

Men efter hjälp från redigerarkollegan löste sig problemet och jag fotade som aldrig förr. Jag älskar kameran. Jag vill ha den. Sno den. Gulla med den. Ja, sova med den till och med. Jag tror jag dör om jag inte får en vettig kamera snart.
Photobucket
En bild från operan. Visst är det häftigt med lång slutartid!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Coolt! Jag vill också kunna fota :D

Matilda sa...

Visst är det coolt. Och så barnsligt enkelt. Ska visa någon gång. Om jag har en vettig kamera att visa på vill säga.