måndag, maj 18, 2009

Bilder från huset

Detta blir troligtvis de sista bilderna jag visar från huset innan allt är klart. Kameran används inte så flitigt när man har målarfärg överallt.
Hur som helst så tömde jag den på bilder i går när jag skulle visa skänken och hittade en hel del som jag hittills inte visat. Så här kommer ett smakprov.

Photobucket
Köket. Sedan bilden togs har pojkvännen satt sockel under alla skåpen. Detta betyder att allt är klart i köket. Ön ska självklart inte står där den står utan ungefär vid dammsugaren.

Photobucket
Det här är andra änden av köket, som kommer att bli vardagsrum till en början (och där snygga skänken står mot väggen). Här har vi dukat upp för den första ”riktiga” middagen i nya huset. Det var i lördags. Grillad fläskfilé, grillade grönsaker och halomi och smarrig sallad.
Kändes som en skön kontrast att sitta på omaka stolar av varierade material, dricka vin ur stora grogglas med maten på finporslinet. Man tager vad man haver som det heter.

Photobucket
Och det här är utsikten från vardagsrummet/köket. Tyvärr ser man bara havet skymta mellan träden just nu. De ska puttas ikull så småningom. Inte alla, men hälften ungefär.

Photobucket
Här är tvättstugan med prylarna på plats. Tvättmakin, torktumlare och diskbänk. Där det saknas en låda blir det en utdragbar strykbräda. En av de smartaste uppfinningarna Ikea har kommit med.

Photobucket
Och här är den viktigaste prylen näst efter den älskade skänken. Det är inte speciellt lyxigt, exklusivt eller på något annat sätt extra, men det är i alla fall ett badkar. Det är allt jag behöver.
Sedan bilden togs har även toan kommit på plats. Den står nere i vänstra hörnet av bilden ungefär.

Photobucket
Och så har vi sovrummet då. Med obäddade sängar, som alltid hemma hos oss. Tältsängarna har blivit flitigt använda den senaste tiden.
På golvet ligger alla gardinstänger, en hatthylla, en skohylla och en badrumsspegel. Utanför bilden finns i stort sett all badrumsinredning. Det ryms mycket bråte i sovrummet!

Om 13 dagar bor vi där. Mindre än två veckor kvar. Helt sinnessjukt faktiskt.

4 kommentarer:

jeppe sa...

Vad ljust och fint köket blev.. väldans snajsigt!!

/jeppe

LinaÖ sa...

va fint...roligt för er att de börjar närma sig..ha de bra!

Petra B sa...

Åh gillar det skarpt!
Och så vet jag vart jag kommer åka i sommar... hihi... ;)

Hur stort är huset? Jag blir ju jekligt avis må jag säga, så där ska man bo, helt klart!

mamaMill sa...

Alltså när vi fixar i bykstugan så SKA jag ha en ikea strykbräda!!! Om det så är den enda insatsen vi köper så är det den förbannade lådan!

Kul med bilder :)