lördag, maj 30, 2009

Som en tant fylld av krämpor

Jag har hört talas om skurarknän, men skurarhänder och skurarfötter är helt nytt. Ändå är det det som jag har drabbats av tror jag. Gårdagens skrubbande och skurande och skrubbande och skurande och skrubbande har gjort mig typ förlamad.

Mina fingrar har svullnat upp och det gör ont bara jag böjer dem. Och trampdynorna under fötterna värker lika mycket de med. Och fötterna är lite svullna.

Det enda positiva med detta är att pojkvännen alldeles ensam åkte till lägenheten för att städa det sista. Avloppet i duschen och att torka alla golv. Så snällt att jag slipper.

När det är klart tar vi en day off och åker ut på sjön och grillar. Och tankar in mer vin. Det har blivit mycket av den varan den senaste tiden. Byggvin, flyttvin, inflyttningsvin. Det finns alltid något att fira!

Inga kommentarer: