söndag, maj 17, 2009

Min stora nya kärlek

Här är det. Mitt nya älskade skåp. Eller skänk. Eller byrå.
Eller vad det nu kan kallas.
190 centimeter hög, 110 bred med 23 små lådor och åtta stora. Pur kärlek.
Photobucket
Den var i ganska dåligt skick. Det fanns ingen sockel, ingen botten och sidan saknades på ena sidan. Så pojkvännen byggde till den.
Photobucket
Medan jag plockade bort all gammal spik från lådorna.
Photobucket
Överallt är det små anteckningar. Kilopris och innehåll. Den har varit en gammal butiksinredning och ingen vet hur gammal den är. Sedan lanthandelns begynnelse kanske. Den överlevde branden under 70-talet i alla fall.
Photobucket
Så grundmålade jag det tillbyggda och så ställde vi den på plats. I köket/vardagsrummet. På bästa platsen.
Det saknas en låda som synes. Men det gör inget.
Photobucket
Den är så nött och fin. Gamla handtag och grön färg som smiter fram där det är extra nött.
Photobucket
Och så har den fina klisterlappar.

Jag älskar den!

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Det var bästan lite extra charmigt att det fattades en låda! Jag gillar den oxå =)

Anonym sa...

Blir lite avis på ditt fynd. Ja skulle försöka sätta in en snygg bild i den saknade lådan eller nått annat snyggt
kicka

Matilda sa...

Mille: Visst är den charmig. Om de hittar den sista lådan får vi den. Men den var spårlöst försvunnen när vi köpte den.

Kicka: Du ska vara avis! =)
Jag får se hur jag gör med hålet. Det stör mig faktiskt inte. Inte ännu i alla fall.

egoistiska egon sa...

vad fiiin!

Matilda sa...

Egon: Kan inte annat än hålla med. =)